Digi-D kampt met verwarring DigiD

Het Waalwijkse reclamebureau Digi-D heeft een website online gezet die duidelijk moet maken dat burgers hun persoonlijke gegevens niet naar het bedrijf moeten sturen. Het bureau krijgt dagelijks tientallen mails met persoonsgegevens, wachtwoorden en gebruikersnamen van tientallen nietsvermoedende Nederlanders.

Die denken dat ze hun gegevens doorgeven aan DigiD, het digitale paspoort waarmee overheidszaken kunnen worden geregeld. De eigenaren van het reclamebureau zeggen veel tijd kwijt te zijn aan de verwarring tussen Digi-D en DigiD. Het bedrijf claimt al bijna elfduizend inlogcodes en persoonsgegevens te hebben ontvangen. Het reclamebureau heeft geen slinkse truc uitgehaald om adresgegevens in handen te krijgen. Het bestond al sinds 2003, terwijl DigiD in 2004 in het leven werd geroepen. Op zuinigopuwdigid.nl staan tientallen voorbeelden van gemeenten en overheidsorganisaties die op hun …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?