Danone groeit dankzij Azië en water

Danone groeit dankzij Azië en water. |beeld Novum Gratis Nieuws
Danone groeit dankzij Azië en water. |beeld Novum

Voedingsmiddelenproducent Danone heeft in het derde kwartaal 9,4 procent meer omgezet. De omzetgroei werd gestuwd door de verkoop van mineraalwater en een sterke groei in Azië.

Het bedrijf achter producten als Activia-yoghurt en Evian-water boekte een omzet van 5,3 miljard in de maanden juli tot en met september. Het bedrijf wist 28 procent meer om te zetten in Azië. De verkoop van water steeg met achttien procent.

Danone waarschuwt er wel voor dat de economische crisis in Europa de resultaten over het hele jaar gaan drukken. Gedurende het derde kwartaal groeide de omzet in Europa niet. Vooral de situatie in Zuid-Europa was slechter dan waarop Danone had gerekend.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?