Dalende verkopen Peugeot Citroën

De autoverkopen van Peugeot Citroën zijn vorig jaar met 8,8 procent gedaald tot 2,8 miljoen exemplaren. Het autobedrijf had voornamelijk last van de crisis in Zuid-Europa, waar Peugeot Citroën veel auto's afzet. Dat maakte het Franse bedrijf woensdag bekend.

Peugeot Citroën zag de verkoop van nieuwe autos in dertig Europese landen sneller dalen dan de automarkt als geheel. De markt daalde met 8,6 procent, maar de Franse autoproducent is voornamelijk actief in Zuid-Europa, waar de markt nog sneller daalde. Zo kromp de Italiaanse markt voor nieuwe autos vorig jaar met 20,9 procent. Het Europese marktaandeel van Peugeot Citroën daalde van 13,3 procent in 2011, naar 12,7 procent. Vanwege de malaise in Europa wil het autobedrijf zich meer richten op andere continenten. In 2015 wil het bedrijf de helft van de autos buiten Europa verkopen. In 201 …
Dit is 35% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?