Cyberaanval oorzaak problemen KLM

De problemen met de online incheckservice van KLM worden inderdaad veroorzaakt door een cyberaanval. De DDoS-aanval begon donderdag rond 23.00 uur en was vrijdag aan het einde van de middag nog steeds gaande, meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij. Eerder meldde de KLM niet uit te sluiten dat sprake was van een cyberaanval.

Hoeveel mensen door de problemen zijn getroffen, is onduidelijk. De zegsman weet niet hoeveel mensen vrijdag met KLM vliegen. De dienstregeling van de KLM is door de problemen niet verstoord. Hij leidt daaruit af dat niet meer mensen dan normaal hun vlucht missen. Klanten wordt geadviseerd vroeg naar het vliegveld te komen om in te checken. Er zijn geen vertragingen of opstoppingen. Ook zet KLM extra medewerkers in om mensen via sociale media in te checken. Verder kan telefonisch van alles worden geregeld , zegt de woordvoerder. Ook voor het kopen van tickets, waarmee eveneens problemen …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?