Cultuurplatform Public moet publiek mobiliseren

Het cultuurplatform Public hoopt publiek naar Amsterdamse theaters en musea te lokken. Leden krijgen voor vijftien euro per maand een pas waarmee ze minstens dertig culturele uitstapjes kunnen maken. Veel evenementen zijn gratis en de helft is toegankelijk met korting. Het platform is dinsdag gelanceerd, maar heeft 2500 leden nodig om van start te kunnen gaan.

De initiatiefnemers van Public, Leon Caren en Bas Morsch, hopen in september genoeg leden te hebben. Ze lanceerden een paar jaar geleden al het muziekplatform Subbacultcha, waarmee leden voor acht euro per maand naar concerten kunnen in Amsterdam.

Dertig culturele instellingen, zoals Het Concertgebouw en de Stadsschouwburg Amsterdam, zijn al aangesloten bij Public. We beginnen in Amsterdam, maar op termijn willen we zeker uitbreiden naar de rest van Nederland, zegt Morsch in een verklaring. Leden krijgen een overzicht van het aanbod met een tijdschrift en een website.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?