Coulson voor Britse perscommissie

LONDEN - Andy Coulson, de voormalige spindoctor van David Cameron, ontkent dat hij tot perschef van de Britse premier werd benoemd om de banden aan te halen met het machtige media-imperium van Rupert Murdoch. Dat heeft hij donderdag gezegd tegen de onderzoekscommissie die de Britse perszeden tegen het licht houdt.

Het kon natuurlijk geen kwaad, zei Coulson over de connecties die hij als voormalig hoofdredacteur van News of the World, een van Murdochs krantentitels, had. Maar ik was niet van mening dat hiermee een of andere steun werd gegarandeerd. Coulson ontkende tegen de commissie dat er sprake was van een grote samenzwering tussen journalisten en politici. Wel erkende hij dat de banden tussen journaille en politiek wellicht wat al te nauw waren geworden. De ondervraging van Coulson brengt het afluisterschandaal dichter bij Downing Street 10. Vrijdag beantwoordt Rebekah Brooks, eveneens oud- …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?