Compensatieregeling DSB-klanten deels onvoldoende

Niet alle klanten van de failliete DSB-bank worden volgens de huidige regeling voldoende gecompenseerd. Vooral voor klanten met koopsompolissen is de huidige regeling niet afdoende. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam dinsdag bepaald in een tussenuitspraak in een zaak waarin wordt beslist of de compensatieregeling geldt voor alle DSB-klanten die deze willen.

Een deel van de compensatieregeling is redelijk, zo oordeelde het hof dinsdag. Maar dat geldt niet voor klanten die koopsompolissen hebben genomen bij DSB en ook niet voor klanten die meer krediet van DSB kregen dan ten tijde van de kredietverlening was toegestaan. Klanten met meerdere koopsompolissen en klanten van wie de polis werd afgekocht en vervangen door een nieuwe, zijn volgens het hof niet goed gecompenseerd. Ook de rente die wordt betaald over de compensatie voor koopsompolissen acht het hof te laag, vergeleken met de rente die de klanten aan DSB Bank hebben moeten betalen. …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?