C1000-ondernemers zaten te slapen

C1000-ondernemers zaten te slapen. |beeld Novum Gratis Nieuws
C1000-ondernemers zaten te slapen. |beeld Novum

Ondernemers met een C1000-winkel hadden moeten aandringen op investeringen in het merk C1000. Dat vindt supermarktdeskundige Paul Moers. De laatste jaren werd volgens hem alleen in de kosten gesneden. Nu staan de franchiseondernemers van de winkelketen met hun rug tegen de muur omdat de formule verdwijnt.

Een aantal C1000-winkeliers wil zijn winkels niet ombouwen naar formules van Jumbo, Albert Heijn of Coop als daar geen financiële compensatie tegenoverstaat. Dat bevestigt een woordvoerder van Jumbo donderdag. De ondernemers hadden meer druk moeten uitoefenen op het management om te investeren in de formule, vindt Moers. In de jaren negentig was C1000 de uitdager van Albert Heijn. Met de slogan Geen fratsen ging het de strijd aan met die supermarkt, vertelt hij verder. Na 2000 zou alleen aan kostenbesparing gedaan zijn en is niet meer geïnvesteerd in de positionering van de supermark …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?