Brand huisvuilcentrale meester

De brand die zondagochtend uitbrak bij een huisvuilcentrale in Alkmaar is meester. Dat meldde de veiligheidsregio rond 11.30 uur op Twitter. De brandweer is nog wel even bezig met nablussen.

De brand bij HVC aan de Jadestraat brak rond 07.00 uur uit in een gebouw waar een turbine staat die warmte omzet in elektriciteit. De oorzaak was een stroomstoring. Aanvankelijk kwam veel rook vrij en werd omwonenden geadviseerd ramen en deuren dicht te houden.

HVC zamelt afval in in Noord-Holland, Flevoland en Zuid-Holland en sorteert het voor hergebruik. Ook wekt het bedrijf energie op uit afval. De schade bij het bedrijf is volgens de veiligheidsregio behoorlijk.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?