Bol.com ziet brood in witgoed

AMSTERDAM - Bol.com stapt in witgoed. Sinds donderdag verkoopt het bedrijf ook wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten. Het verwacht daarin op termijn enkele procenten marktaandeel te veroveren, wat zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen euro's, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer.
Daarmee zou witgoed een flink aandeel krijgen in de totale omzet van Bol.com. Die bedroeg vorig jaar 318 miljoen euro. Over de omzetverwachtingen voor dit jaar wil Schaeffer weinig kwijt, behalve dat het bedrijf rekent op een dubbelcijferige toename. “Wij groeien harder dan de markt.” Bol.com begon in 1999 als internetboekwinkel. Het breidde zijn assortiment de afgelopen jaren al uit met onder meer cd’s, dvd’s, speelgoed, computers en kleine huishoudelijke apparaten. En met de toevoeging van witgoed houden de ambities niet op. Er zullen meer markten volgen, “mits wij iets kunnen to …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?