Belgisch kind hersendood na eten rauw vlees

Een Belgisch meisje van 9 jaar dat besmet was geraakt met de e-colibacterie is hersendood. Dat beweren de Belgische tv-zender VTM en de krant La Meuse uit Luik. Bronnen melden zij niet.

Het kind liep de bacterie op door het eten van barbecuevlees dat nog niet doorbakken was. Ze kreeg eerst maagproblemen, later diarree. Daarna hielden haar nieren op te functioneren. Donderdag kreeg ze een hartaanval.

Het kind, afkomstig uit Balen, ligt al een week in het academisch ziekenhuis van Leuven. Wie de leverancier van het besmette vlees was is onbekend.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?