Avondopening levert supers minder op

Avondopening levert supers minder op. |beeld ANP Gratis Nieuws
Avondopening levert supers minder op. |beeld ANP
AMSTERDAM - Steeds meer mensen gaan op zondag naar de supermarkt, maar de verkoop in de avonduren neemt af. Haalden de supers in 2007 nog 9,3 procent van de totale omzet in de uren na zes uur, in 2010 was dat gedaald tot 8,7 procent, blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK.
Op de zondag neemt dat aandeel juist gestaag toe van 0,69 procent in 2007 tot 1,16 procent in 2010. “Je ziet een verschuiving, naar het begin van de week en naar zondag”, zegt Joop Holla van GfK. Steeds meer huishoudens doen steeds vaker op zondag boodschappen. Kwam in 2007 28,1 procent van de huishoudens wel eens op zondag, inmiddels is dat 36,3 procent. De zondagmiddag in het populairst. De totale zondagomzet bedroeg in 2010 364 miljoen euro en driekwart daarvan wordt in de middaguren gehaald.
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?