Antirookcampagne voor niet-roker

KWF Kankerbestrijding is maandag begonnen met een antirookcampagne die zich richt op niet-rokers. Het is voor het eerst in Nederland dat een campagne tegen roken zich richt op niet-rokers, die wordt gevraagd uit te dragen dat roken niet meer van deze tijd is.

Met de campagne wil KWF niet-roken als sociale norm neerzetten en het roken onthippen. Via de televisie, bioscopen, uitgaansgelegenheden en internet wordt niet-rokers gevaagd de leus Roken is zóóó ... af te maken met een vergelijking met iets ouderwets. De campagne richt zich vooral op jongeren en jongvolwassenen. Het aantal jongeren dat niet-rokers cool en stoer vindt, is de laatste tien jaar gestegen van 49 naar 63 procent, aldus KWF. Een flink aantal jongeren staat echter nog steeds neutraal of negatief tegenover niet-rokende jongeren. Dat maakt de kans groter dat ze gaan roken. …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?