Amerikanen drinken steeds minder frisdrank

Alle marketingcampagnes ten spijt: het lukt bedrijven als Pepsi, Coca-Cola en Dr. Pepper niet om de steeds maar dalende frisdrankconsumptie een halt toe te roepen. Voor het tweede kwartaal op rij verkochten de frisdrankproducenten minder fris. Coca-Cola maakte bekend vier procent minder fris te hebben verkocht, Pepsi hield het op een daling van minder dan tien procent en Dr. Pepper meldde een daling van drie procent.

Coca-Cola weet de dalende verkoop vooral aan een koude, natte lente, maar de daling lijkt een trend te zijn die al jaren bezig is. Volgens handelsorganisatie Beverage Digest daalt de verkoop van frisdrank al sinds 1998. De voornaamste reden daarvoor is dat mensen zich zorgen maken over de gevolgen van frisdrank voor hun gewicht. Een tweede probleem is dat mensen steeds meer keuze hebben. Er is een schier eindeloze reeks bronwater te koop, thee in vele smaken en kleuren en bovendien zijn er de energiedrankjes en de tegenhangers daarvan, de relaxation drinks. De koelvakken in winkels puil …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?