Ahold verwacht vooral veel groei uit online

Ahold verwacht vooral veel groei uit online. |beeld Novum Gratis Nieuws
Ahold verwacht vooral veel groei uit online. |beeld Novum

Ahold verwacht dat het dit jaar de omzet sterk kan laten groeien dankzij de uitbreiding van de online activiteiten. Over de vooruitzichten van de voedingsmiddelendetailhandel in het algemeen blijft het concern voorzichtig. Dat zei topman Dick Boer in een toelichting op de definitieve kwartaal- en jaarcijfers die Ahold donderdag publiceerde.

Uit de online activiteiten, Peapod in de Verenigde Staten, albert.nl en bol.com, haalde Ahold vorig jaar een omzet van 1,1 miljard euro. Daarmee maakte de online omzet ruim drie procent uit van het totaal. Bijna zeshonderd miljoen euro van de omzet kwam uit voedingsmiddelen, bijna 13,5 procent meer dan een jaar eerder. De omzetstijging was bij non-food met 23 procent veel hoger. Hoe Ahold de online activiteiten gaat uitbreiden, maakte het niet bekend. Ahold bevestigde donderdag dat over heel 2013 de omzet 0,2 procent lager is uitgekomen op 32,6 miljard euro. Tegen constante wisselkoerse …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?