AFM wil duidelijkheid voor klant

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil dat financieel adviseurs duidelijker zijn over service-abonnementen. Klanten moeten weten wat ze kunnen verwachten bij dergelijke abonnementen. Zeker als het gaat om een aanbod aan bestaande klanten waarbij de adviseur al eerder is betaald. Dat meldt de autoriteit maandag na een uitzending hierover van Tros Radar.

De AFM zegt nadrukkelijk niet tegen abonnementen te zijn. Zeker bij langlopende financiële producten, zoals een hypotheek, kan het raadzaam zijn om met enige regelmaat met de adviseur te kijken of de hypotheek nog passend is, stelt de autoriteit. Het is echter nooit verplicht voor klanten om een abonnement af te sluiten. Consumenten hoeven niet dubbel te betalen voor dezelfde dienstverlening. Adviseurs die hun klant een abonnement willen aanbieden, moeten daarom helder zijn waar de consument wel en niet voor hoeft te betalen. Radar meldde maandag dat het een groot aantal klachten van …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?