ACM controleert samenwerking Schiphol en KLM

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) brengt dinsdag bezoeken aan Schiphol en KLM om te controleren of de bedrijven zich aan de Mededingingswet houden. Dat bevestigt een woordvoerder van de waakhond, voorheen bekend als de Nederlandse Mededingingsautoriteit. Het gaat om aangekondigde bezoeken, en geen inval, aldus de zegsman.

De ACM wil meer informatie over de afspraken die Schiphol en de luchtvaartmaatschappij hebben gemaakt na het advies van de commissie Shared Vision in juni. Die commissie, geleid door oud-minister Hans Alders, werd ingesteld om de band tussen beide bedrijven te herstellen. Het relatie tussen beide ondernemingen was op dat moment flink bekoeld. KLM verweet de luchthaven te veel van het verdiende geld in het buitenland te investeren. Ook zou de luchthaven te hoge havengelden vragen. De commissie-Alders gaf het luchtvaartbedrijf hierin gelijk. De ACM wil nu bij de bezoeken vaststellen hoe d …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?