'Te veel commercie rond Narniafilm'

WASHINGTON - Kerken en dominees die de Narnia-film promoten, zouden tegelijkertijd moeten waarschuwen voor de commerciële exploitatie ervan. De film tast de onschuld van kinderen aan, door alle reclamedeals die filmbedrijf Disney heeft gesloten met grote bedrijven.
Die waarschuwing heeft de Amerikaanse organisatie Campagne voor een Commercievrije Kindertijd (CCFC) doen uitgaan. De film The Chronicles of Narnia - The Lion, The Witch and The Wardrobe, naar het boek van de christelijke schrijver C.S. Lewis, draait sinds deze week in Engelse en Amerikaanse bioscopen. Volgende week is hij ook in Nederland te zien.Vanwege bepaalde parallellen met het evangelie in het Narnia-verhaal zijn veel christenen enthousiast over de film. Er zijn zelfs kerken die de film zelf vertonen en gebruiken als evangelisatiemiddel.Er is echter een keerzijde, vindt CCFC. ,,Welk …
Dit is 19% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?