Stilte als hét handelsmerk

Reflectie op voeding hoort bij het kloosterleven, vertelt broeder Mozes (links) in de glossy Stilleven. Kok Niels (rechts) zet in op streekproducten. Geloof
Reflectie op voeding hoort bij het kloosterleven, vertelt broeder Mozes (links) in de glossy Stilleven. Kok Niels (rechts) zet in op streekproducten. | beeld Peter Boer
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Monniken van abdij Koningshoeven presenteerden maandag de eerste kloosterglossy ter wereld. ‘Met zo’n groot kloostercomplex houden we in deze maatschappij de vraag naar God levend.’

Berkel-Enschot

Stilte is iets wat je anno 2016 moet bewaken en afschermen, vertelt abt Bernardus Peeters enthousiast. Via het creëren van uiterlijke stilte kom je innerlijk tot rust. Hij leidt de trappistenabdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven in het Brabantse Berkel-Enschot, waar maandag een heuse ‘kloosterglossy’ werd gelanceerd: Stilleven. Tot nu stond de abdij vooral bekend om het brouwen van speciale kloosterbieren zoals La Trappe.

Wie staat er eigenlijk op de omslag van de glossy?

Peeters: ‘Dat is onze broeder Christian, een van de oudste broeders in de gemeenschap, 84 jaar oud. We …
Dit is 8% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief