Mensen uitdagen ergens moeite voor te doen

Peter van Hoof Geloof
Peter van Hoof | beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De Bisschoppelijke Vastenactie lanceert dit jaar de ‘40 dagen Challenge’. Deelnemers worden uitgedaagd om ‘meer te geven door te minderen’. Er wordt gebruik gemaakt van sociale media. Allemaal ten behoeve van een hiv-project in Zambia. Directeur Peter van Hoof legt uit.

Den Haag

Wat houdt de Vastenactie in?

‘Wij zijn een ontwikkelingssamenwerkingsorganisatie van de Rooms-Katholieke Kerk. Naast de vastenactie in de veertigdagentijd hebben we ook de ‘adventsactie’. En als zich ergens een humanitaire ramp afspeelt, zetten we weleens een noodhulpactie op. De doelstelling is geld ophalen voor projecten in ontwikkelingslanden, maar daarnaast werken we aan bewustwording over missiewerk en de katholieke sociale leer.

Zo zijn we heel actief op basisscholen. Zo’n driehonderd basisscholen gebruiken ons lesmateriaal over vasten en de vastentijd. Meer dan zeventig van …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?