Marketing mag, maar niet ten koste van het evangelie

Henk van Rhee Geloof
Henk van Rhee

AMSTERDAM - Het gebruik van technieken uit de marketing om het evangelie aan de man te brengen is prima, mits de Bijbelse boodschap er niet voor wordt aangepast. Dat was de conclusie van een symposium van Tot Heil des Volks en de George Whitefield stichting, zaterdagochtend in de Amsterdamse Mozes en Aäronkerk.

Onderwerp van gesprek was het boek Marktdenken in de kerk, waarin auteur Gary Gilley ten strijde trekt tegen de ,,uitverkoop van het evangelie'' door groeigemeenten als die van de voorgangers Bill Hybels en Rick Warren. De Nederlandse uitgave van het boek is mede een initiatief van Tot Heil des Volks. ,,Marketing is geen onschuldige reeks methoden en technieken die zomaar door de kerk kunnen worden overgenomen'', betoogde Jeroen Bol, voorzitter van de Whitefield Stichting. De ,,ideologie'' van de marketing is volgens hem een ,,vleesmolen'' die zich exclusief richt op ,,het tevredenstell …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?