Kerk weet zich niet te verkopen bij DWDD

Matthijs van Nieuwkerk van DWDD. Geloof
Matthijs van Nieuwkerk van DWDD. | beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Media hebben belangstelling voor het geloof. Maar de kerk kan zichzelf niet goed verkopen op televisie.

Nijkerk

De kerk is volop aanwezig in de samenleving, alleen weet ze zichzelf niet goed zichtbaar te maken in de media. Tijdens de landelijke voorjaarsconferentie van de Confessionele Vereniging, een beweging binnen de Protestantse Kerk dachten de bezoekers, veelal dominees, woensdag na over hoe dat anders kan.

Wie wil weten hoe actief de kerk is in de samenleving, doet er goed aan te spreken met Geesje Werkman. Zij zet zich namens de Protestantse Kerk in Nederland in voor vluchtelingen. Tijdens het congres vertelt Werkman hoe zij samenwerkt met mensenrechtenorganisaties als Amnesty Internat …
Dit is 16% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief