In het kielzog van The Passion

Paaszang in de haven van Harderwijk. Geloof
Paaszang in de haven van Harderwijk. | beeld Youth for Christ, Menno Kuiper
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Hoe bereik je mensen in deze tijd met de boodschap van Pasen? Het succes van The Passion laat zien dat het ook anders kan dan met een persoonlijk gesprek, denken veel kerken. Vooral laagdrempelig zijn, lijkt belangrijk.
aansluiten bij The Passion
In het magazine Passie in Amersfoort vertelden kerken in Amersfoort het Bijbelverhaal achter de televisieuitzending The Passion. Daarmee haakten ze aan bij het mediaspektakel waarin het lijdensverhaal dit jaar voor de zesde keer werd verteld met behulp van moderne popsongs en dat dit keer plaatsvond in Amersfoort. Ook andere kerken kozen ervoor om met hun activiteiten aan te sluiten bij dit event. Zo besloten medewerkers van het inloophuis De Huiskamer, een interkerkelijk project in Nijkerk, te bidden voor The Passion. Organisator Wilbrand Rakhorst: ‘In Nijkerk …
Dit is 5% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief