Gemeente Leeuwarden ontwikkelt 40-dagencampagne

Evangelische gemeente De Salvator in Leeuwarden heeft een eigen '40-dagencampagne' ontwikkeld: The Passion. De start is zondag tijdens de kerkdienst. ,,Vorig jaar hebben wij de 40 doelgerichte dagen van Rick Warren gevolgd'', vertelt campagneleider Jelmer Woudstra.
,,Zo'n campagne is ons wel goed bevallen. Je bent als gemeente veertig dagen met hetzelfde bezig.'' De gemeente wilde opnieuw een project beginnen, maar kon geen goed materiaal vinden. ,,Het boekje De passie achter het lijden van Jezus van Willow Creek bracht ons op het idee zelf een campagne te bedenken. In The Passion staat het lijden, sterven en opstaan van Jezus centraal.'' De opzet is vrijwel hetzelfde als 40 doelgerichte dagen, vertelt Woudstra. Vier gemeenteleden en een docent van de Christelijke Hogeschool Ede schreven samen een dagboek dat de gemeenteleden elke dag kunnen lezen. …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?