Blogs & bladen: cool is het doel in marktgedreven kerk

Het hippe modemerk Abercrombie & Fitch kreeg een fikse tik toen baas Mike Jeffries zich liet ontvallen dat veel mensen niet in de kleding thuishoren. Alleen coole, goed uitziende mensen dragen Abercrombie & Fitch.

Het voorval deed Lee Grady, voormalig redacteur van het Amerikaanse Charisma Magazine, denken aan sommige kerken. Ik heb nooit een dominee horen zeggen dat hij alleen coole mensen in de kerk wil, maar soms is dat wel de onbewuste boodschap, schrijft Grady in het blad. In de huidige marktgedreven kerkcultuur is cool het doel. Grady komt dat op vijf manieren tegen, schrijft hij. Coole muziek: Ik hoop niet dat we de hipheid van onze muziek gebruiken als maatstaf voor de diepte van onze aanbidding. Dan is het beter om te graven in een dertig jaar oud refrein of een tweehonderd jaar oud lied …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?