Auteur Kluun hekelt atheïsme van media

AMSTERDAM - Atheïsten domineren de media. Toch noemt slechts 14 procent van de Nederlanders zich atheïst. De populaire schrijver Kluun hekelt dat verschijnsel in een essay dat zaterdag verschijnt ter gelegenheid van de Maand van de Spiritualiteit.

Volgens Kluun (pseudoniem van Raymond van de Klundert) is er in Nederland een ,,nieuw soort atheïst ontstaan, een atheïst on a mission , met een zendingsdrang waar de kerk een puntje aan zou kunnen zuigen''. ,,Atheïsten lijken een intellectuele kruistocht te zijn begonnen om hun gelijk ten opzichte van christenen bewijzen.'' Dat is intellectueel van dezelfde domheid als geloven in God, stelt Kluun, omdat beide stellingen zich nooit laten bewijzen. Bovendien staat het haaks op het gegeven dat het publiek dat deze media bedienen, in meerderheid wel in iets gelooft. Zestig procent van de N …
Dit is 26% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?