Remonstranten begonnen trend met postercampagne

Geen
beeld remonstrantse broederschap, apostolisch genootschap
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
‘Mijn God trouwt ook homo’s.’ ‘Mijn God laat me zelf denken.’ Met die leuzen begonnen de remonstranten drie jaar geleden een reclamecampagne. Met succes: de ledenkrimp is nu voorbij.

Sindsdien zijn diverse andere kerken het voorbeeld van de Remonstrantse Broederschap gevolgd door een eigen campagne te starten. Reclame om meer mensen bij je kerk te krijgen: het begint normaal te worden.

Joost Röselaers ziet een direct verband tussen het mediaoffensief en de toestroom van nieuwe leden. Hij is als algemeen secretaris het gezicht naar buiten van de Remonstrantse Broederschap. Het vrijzinnig-christelijke kerkgenootschap kent een hoge gemiddelde leeftijd en de 45 gemeenten hadden decennialang te maken met krimp.

Zijn voorganger Tom Mikkers was eind 2014 het brein achter de po …
Dit is 15% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?