Zondag steeds belangrijker voor supermarkten

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Steeds meer Nederlanders doen op zondag boodschappen. Ruim twee derde van de huishoudens (67,5 procent) maakte afgelopen jaar gebruik van de zondagsopenstelling van supermarkten, tegen 62,6 procent in 2014.

Amsterdam

Dat blijkt uit onderzoek waarvan GfK de resultaten vrijdag heeft gepubliceerd. De zondagse omzet nam in 2015 met ruim een vijfde toe tot 1,4 miljard euro. Dat is goed voor 4,2 procent van de totale supermarktomzet, tegen 3,5 procent een jaar eerder.

Sinds 2008 zit het aandeel van de zondag in de lift, en loopt het belang van de vrijdag en zaterdag gestaag terug. Die twee dagen zijn samen wel nog altijd goed voor 42,6 procent van de totale verkopen.

Jonge alleenstaanden en tweeverdieners gaan het vaakst op zondag naar de supermarkt, gepensioneerden stukken minder. Ook geografisch z …
Dit is 42% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief