Worstenbroodje met ‘bietje’ liefde

Houben werkt zowel met ‘gepassioneerde gepensioneerden’ als met jongeren die op festivals de foodtrucks bemannen. Economie
Houben werkt zowel met ‘gepassioneerde gepensioneerden’ als met jongeren die op festivals de foodtrucks bemannen. | beeld Aurelie Geurts
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Bart Houben wist het ambachtelijke worstenbroodje te herintroduceren – als gevoelsproduct. Hij gebruikte daarbij zijn ervaring als conceptontwikkelaar en de hulp van een Brabantse bakkerszoon.

Eindhoven

Nee, niet in van die servetjes van Brabants bont, die rood-witgeblokte gezelligheid. Bart Houben (39) heeft er niets mee. Zijn worstenbroodjes gaan in speciaal ontworpen kartonkleurige doosjes. Alles moet karakter uitstralen. Natuurlijk moet het ook het lekkerste worstenbroodje zijn. Maar verder gaat het om stoer en authentiek. Met toch ook een knipoog naar de Brabantse herkomst. Het concept slaat aan, want Houben zag de omzet in een paar jaar tijd vervijfvoudigen.

In het winkelpand op de hoek van de Hobbemastraat in Eindhoven-Oost domineren zwart, hout en staal. Vanaf de straat ki …
Dit is 7% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief