WK nekt Puma

FRANKFURT - Het wereldkampioenschap voetbal heeft de Duitse producent van sportartikelen Puma meer omzet opgeleverd, maar minder winst. Hoge marketinguitgaven in de aanloop naar en tijdens het WK drukten het nettoresultaat, dat bijna vijftien procent lager uitkwam op vijftig miljoen euro, aldus het bedrijf gisteren.
De marketingkosten resulteerden in een totale kostenstijging van 54 procent in het afgelopen kwartaal. Puma heeft in deze periode ruim 211 miljoen euro uitgegeven. Dankzij de verkoop van voetbalattributen tijdens het WK steeg de omzet met 38,2 procent tot 547 miljoen euro. Puma sponsorde twaalf teams tijdens het WK, waaronder toernooiwinnaar Italië. De overige teams van Puma kwamen hoofdzakelijk uit Afrika en Azië. Het contracteren van topteam Italië kostte Puma een bedrag van meer dan tien miljoen euro, terwijl kleinere teams als Trinidad & Tobago bijna voor niets te sponseren zijn. H …
Dit is 29% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?