Winkelstraat wordt van de ouderen

Nederlandse brillenwinkels zetten nu een kleine miljard euro per jaar om. In 2025 is dat naar verwachting 60 procent meer. Economie
Nederlandse brillenwinkels zetten nu een kleine miljard euro per jaar om. In 2025 is dat naar verwachting 60 procent meer. | beeld Marcel van den Bergh
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De gemiddelde consument raakt steeds meer op leeftijd. Tegelijk zijn senioren vitaler dan ooit. Slimme winkelketens spelen daar op in. ‘Ouderen hebben veel geld en vrije tijd.’

Amsterdam

Het geldt buiten de winkelstraten, het geldt binnen de winkelstraten: de koning is dood, leve de koning. V&D moest zijn laatste deur nog op slot draaien of de concurrenten aasden al op de panden. Op het moment dat marktleider Megapool begon te kwakkelen, kroonde MediaMarkt zichzelf tot nieuwe leider. En toen Invito en Manfield failliet gingen, was het de springlevende Duitse prins Zalando die recordomzetten draaide.

De koning is dood, leve de koning. Het is een spreekwoord dat ongetwijfeld nog lang geldig zal zijn in alle Nederlandse Kalver-, Vijzel- en Herenstraten, straten w …
Dit is 4% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief