Winkeliers moeten klanten koesteren

Een kortingsactie in een supermarkt. |beeld Novum/John Peters Economie
Een kortingsactie in een supermarkt. |beeld Novum/John Peters

DEN HAAG - Winkeliers maken de consument gek met kortingsacties en bulkaanbiedingen: het lijkt het gehele jaar door wel uitverkoop. Ondanks die inspanningen zullen veel middenstanders (dieper) in de rode cijfers belanden. 'Dit schreeuwt om een mentale investering.'

Jan Meerman baalt. 'Zolang de politiek geen klare taal spreekt over hypotheekrenteaftrek, pensioendossier, woningmarkt en koopkracht blijft het consumentenvertrouwen laag. De klant houdt zijn hand op de knip en dus blijft ook de detailhandel onder druk staan', stelt de voorzitter van CBW-Mitex, de branchekoepel van 17.000 woon-, mode-, schoenen- en sportwinkels. In de strijd om de gunst van aarzelende consument steken veel winkeliers elkaar voortdurend de loef af met ongekende stuntprijzen. BTW-kortingen, inruilbonussen, 1 plus 1 gratis-aanbiedingen, Dolle Dwaze Dagen en prijzenfestival …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?