‘Winkelen bij Action is schat zoeken’

Sander van der Laan: ‘We zijn zo groot aan het worden, dat het tijd wordt te vertellen waar we voor staan.’ Economie
Sander van der Laan: ‘We zijn zo groot aan het worden, dat het tijd wordt te vertellen waar we voor staan.’ | beeld Jiri Buller
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Het rampjaar in de Nederlandse winkelstraten is volledig voorbijgegaan aan de prijsvechter, die spectaculair groeide. Topman Van der Laan over de methode-Action.

Amsterdam

Als je maar genoeg boeddha-theelichthouders en Forever Friends-fotolijstjes van 3,99 euro verkoopt, haal je vanzelf een recordomzet van bijna 2 miljard euro. Dat gegeven staat sinds gisteren zwart op wit in het jaarverslag van Action, dé prijsvechter van Nederland.

In datzelfde verslag staat ook te lezen dat het rampjaar in de Nederlandse winkelstraten totaal aan Action voorbij is gegaan. Kijk naar de omzetgroei van boven de 30 procent, naar de 141 nieuw geopende winkels in zes verschillende landen, ongeveer drie per week. Naar de zevenduizend nieuwe werknemers die een baan vonden …
Dit is 6% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief