Win-win is niet altijd win-winst

Ahold-topman Dick Boer: Wij krijgen veel te makkelijk de zwartepiet toegespeeld. |beeld Peter Lipton Economie
Ahold-topman Dick Boer: Wij krijgen veel te makkelijk de zwartepiet toegespeeld. |beeld Peter Lipton

ZAANDAM - Responsible retailing is het nieuwe woord in het jaarverslag van Ahold. Bestuursvoorzitter Dick Boer: Het gaat ons om een beter milieu.

Dick Boer ruimt nog snel even zijn bureau op. Het ziet er al onberispelijk uit, maar als het straks op de foto komt, wil hij niet dat er nog rommel op ligt. Hij verontschuldigt zich nog voor het broodje dat hij zal eten, want ja: de lunch is erbij ingeschoten. En dan neemt hij alle tijd om te praten over duurzaamheid en verantwoord ondernemen, want Aholds jaarverslag daarover verscheen gisteren. En dat introduceert een nieuwe term: responsible retailing. Boer: We spreken niet meer van corporate responsibility. Die term suggereert dat het een zaak is van het hoofdkantoor. We zijn nu een …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?