Wie niet zo groot is, moet slim zijn

Een werknemer van Anker Stuy Verven in de productiehal in Terwispel. Economie
Een werknemer van Anker Stuy Verven in de productiehal in Terwispel. | beeld Harry Cock
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Lichtgevende verf voor de belijning van donkere fietspaden. Daarmee veroverde het Friese familiebedrijf Anker Stuy een plek in de innovatie-top honderd van het midden- en kleinbedrijf.

Terwispel

Hoe blijf je als Nederlands familiebedrijf overeind in een markt waarin internationale ondernemingen die duizendmaal groter zijn dan jij de dienst uitmaken? De vraag voert naar het in dichte mist gehulde Friese dorp Terwispel. In een voormalige melkfabriek van Frico zetelt daar pal aan een oude turfvaart, zelfstandig verfproducent én -ontwikkelaar Anker Stuy Verven. Met 45 werknemers, een eigen laboratorium en een omzet van 15,5 miljoen euro (2014) weet het familiebedrijf al drie generaties lang te overleven in de schaduw van reuzen als AkzoNobel (47.200 werknemers; 14,3 miljard eur …
Dit is 7% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief