'Werklozen ontevreden over CWI'

HILVERSUM - Werklozen die staan ingeschreven bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) zijn niet tevreden over het voormalig arbeidsbureau. Dat staat in een onderzoek van Intomart/GfK uitgevoerd in opdracht van het radioprogramma KRO 1opdeMiddag.
Uit eigen onderzoek van het CWI blijkt bovendien dat de klanttevredenheid vorig jaar is gedaald.Van de 420 werkzoekenden die door Intomart werden ondervraagd, vindt tweederde dat het CWI niet echt z'n best doet voor werklozen. Daarnaast zegt meer dan 70 procent dat zij bij inschrijving weinig informatie kregen over de diensten van het CWI.Verder ziet 61 procent het CWI als een traag en bureaucratisch instituut. Eenderde heeft het gevoel dat het CWI werklozen niet serieus neemt. De helft van de ondervraagden voelt zich wel serieus behandeld.Volgens het CWI zijn de conclusies uit het onderzoek i …
Dit is 28% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?