Wehkamp stopt met catalogus

ZWOLLE - Wehkamp stopt met de dikke catalogus. De zaken op internet gaan zo goed dat de halfjaarlijkse 'dikke Wehkamp' wordt ingeruild voor een Libelle-achtig blad, dat meermalen per jaar verschijnt. Het nieuwe blad is vooral bedoeld om klanten naar de internetsite van het postorderbedrijf te lokken.
Wehkamp haalt daar 45 procent van de omzet binnen en heeft nog veel hogere verwachtingen.Tien jaar geleden stapte Wehkamp de electronische snellweg op. Veel te vroeg, was het algemene oordeel van deskundigen. ,,Daar hebben ze zich in vergist'', zegt een woordvoerster van Wehkamp. ,,Onze elektronische omzet is razendsnel gestegen: van één miljoen gulden in 1997 naar 150 miljoen euro nu.''Papier is duur, verspreiding van de 'dikke Wehkamp' (van duizend pagina's) kost elke keer goudgeld. Daar staan de groeiende voordelen van het internet tegenover. ,,We kunnen de collectie snel wisselen'', aldus …
Dit is 41% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?