Warenhuis Hudson’s Bay mikt op millennials

Hudson’s Bay belooft 2500 banen te creëren in Nederland. Economie
Hudson’s Bay belooft 2500 banen te creëren in Nederland. | beeld anp / Bas Czerwinski
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De komende drie weken openen negen filialen van Hudson’s Bay in Nederland hun deuren. In Amsterdam schuifelden de eerste klanten nieuwsgierig langs de rekken.

Amsterdam

‘Ik ben influencer’, verklaart Robin ‘Balou’ Huisman, lid van een team jongeren in groene mutsjes, vlak nadat Hudson’s Bay voor het eerst zijn deuren heeft geopend aan het Amsterdamse Rokin. Met foto’s voor haar 12.000 volgers op Instagram moet de lange, blonde en tengere Balou de keuzes van jongeren beïnvloeden.

Even tevoren is ze, ter gelegenheid van de feestelijke openingsdag, met een stel andere ‘influencers’ komen aanfietsen in het kielzog van Jerry Storch, bestuursvoorzitter van Hudson’s Bay Company.

Betaalde influencers, zoals Robin ­Balou, moeten jongeren richting de fonk …
Dit is 13% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?