Waarom zou ik naar de winkel gaan?

Een vrijwel lege winkelstraat in centrum Breda, ondanks kortingen tot 70 procent. Toch zullen mensen altijd kleding willen voelen en passen, zegt Johan Lammers. |Beeld novum / Erald van der Aa Economie
Een vrijwel lege winkelstraat in centrum Breda, ondanks kortingen tot 70 procent. Toch zullen mensen altijd kleding willen voelen en passen, zegt Johan Lammers. |Beeld novum / Erald van der Aa

APELDOORN - Albert Heijn en Bol.com gaan verder samenwerken om de consument digitaal aan het lezen te krijgen. Tegelijk werd bekend dat steeds meer kledingzaken failliet gaan. Is het einde van de fysieke winkel nabij?

'Wees dienstbaar', zegt Johan Lammers. 'Dan volgt de verkoop vanzelf.' Op zoek naar een nieuw vervoermiddel stapt de man een grote dealer binnen. Een medewerker zwaait vriendelijk. De klant scharrelt een kwartier rond en verlaat de showroom. Geen verkoper heeft hem benaderd. Er is dus ook niets verkocht. 'Als de ondernemer vooraf had nagedacht over excellent gastheerschap, dan was dit niet gebeurd', reageert Lammers. 'Dan had elke werknemer geweten dat een klant binnen dertig seconden aangesproken moet worden. Dat je bezig bent, is geen excuus om een klant te negeren.' Lammers verdie …
Dit is 12% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door