Vruchtensappen, de klant vertrouwt ze niet meer

De verkoop van vruchtensappen daalt mede door berichtgeving in media. Economie
De verkoop van vruchtensappen daalt mede door berichtgeving in media. | beeld anp / Jeroen Jumelet
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De verkoop van vruchtensappen in Nederlandse supermarkten is de laatste drie jaar fors afgenomen.

Amsterdam

Tussen 2013 en 2015 liep de sapverkoop met 9 procent terug. De afnemende populariteit is dit jaar zelfs versneld. Op basis van de verkoopcijfers tot en met week 28 lijkt het erop dat er dit jaar weer circa 9 procent minder sap de supermarktkassa zal passeren dan in 2015.

De berichtgeving in de media over de ongezonde eigenschappen van de sapjes ligt volgens marktonderzoeksbureau IRI ten grondslag aan de dalende verkoop. De consument lijkt zich ervan bewust te worden dat vruchtensappen veel suikers en dus calorieën bevatten. Dat de geperste fruitdranken niet zo gezond zijn als veel …
Dit is 25% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief