Vrouw beslist bij aankoop

Bezoekers van de Huishoudbeurs doen mee aan een spel waarin ze met plastic tasjes moeten zwaaien. |beeld Novum / Rein van Zanen Economie
Bezoekers van de Huishoudbeurs doen mee aan een spel waarin ze met plastic tasjes moeten zwaaien. |beeld Novum / Rein van Zanen

AMSTERDAM/EINDHOVEN - Veel bedrijven, vaak geleid door mannen, nemen de vrouw als klant weinig serieus. Dat is volgens manager Nicole Mengerink van de Huishoudbeurs niet slim, omdat tussen de 80 en 85 procent van de consumentenaankopen door vrouwen wordt gedaan.

Vooral mannen raken verliefd op een huis. Fout, zegt Erik Schampers. Het zijn de vrouwen die dat worden. 'Ondanks dat ze van te voren door hun man gewaarschuwd zijn, zich niet al te enthousiast te tonen, kunnen ze dat gewoon niet verbergen'. Dat komt volgens de specialist in seksemarketing, omdat zij, veel meer dan mannen, hun keuzes verbinden met emoties. 'Voor mannen is uitstraling van een huis belangrijk, terwijl vrouwen meer kijken naar balans en harmonie in het huis ('Hoe lééft die woning'?). Ze bekommeren zich meer om de vraag of hun gezin hier fijn in kan wonen', legt de onderzoe …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?