Vlogger heeft veel invloed op koopgedrag van kinderen

Feoktistova heeft een eigen Youtubekanaal met 500.000 volgers. Economie
Feoktistova heeft een eigen Youtubekanaal met 500.000 volgers. | beeld youtube
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

De helft van deze kinderen koopt weleens iets via internet, meer dan 90 procent doet dat met toestemming van de ouders. Op de vraag of ze weleens geld hebben geleend om iets te kopen waar ze geen geld voor hadden, antwoordde 32 procent van de kinderen ‘ja’. Dat kan natuurlijk een keer voorkomen, stelt Koops, maar ze noemt het niet wenselijk dat dat structureel gebeurt. ‘Het is belangrijk dat kinderen al op jonge leeftijd het op=op-principe leren. Je kunt niet meer besteden dan je hebt.’

Ze wijst erop dat kinderen op deze leeftijd moeten kunnen inpla …
Dit is 10% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief