Vijftigjarig Lego gaat de strijd aan tegen namaak

Economie
Vijftig jaar geleden kwam het razend populaire speelgoed Lego in Nederland op de markt. Na moeilijke jaren lijkt het Deense familiebedrijf de weg omhoog weer te hebben gevonden. Maar de concurrentie van namaak ligt op de loer.
AMSTERDAM - Generaties groeiden ermee op en nog altijd is Lego razend populair speelgoed voor kinderen. Maar ook voor volwassenen, weet René van Dijk, eigenaar van een Lego-speciaalzaak in Alkmaar. ,,Veertig procent van mijn klanten zijn volwassenen. Vaak voeren ze hun kinderen of kleinkinderen aan als excuus. Het is jeugdsentiment, denk ik.'' Lego bestaat in Nederland vijftig jaar, wat vanaf komende zaterdag wordt gevierd met een speciale tentoonstelling in Deventer. Naast een overzicht van de geschiedenis van Lego zijn er vooral veel bouwwerken te bewonderen en mogen bezoekers zelf hun s …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?