Vergelijksites krijgen concurrentie van Google

Met de komst van de nieuwe prijsvergelijker Google Shopping op internet krijgen traditionele vergelijkingssites er een geduchte concurrent bij. |beeld ANP Economie
Met de komst van de nieuwe prijsvergelijker Google Shopping op internet krijgen traditionele vergelijkingssites er een geduchte concurrent bij. |beeld ANP

Met de komst van de nieuwe prijsvergelijker Google Shopping op internet krijgen traditionele vergelijkingssites er een geduchte concurrent bij.

Waar de 'gewone' vergelijkers, zoals als Kieskeurig.nl, Beslist.nl en Vergelijk.nl, elk zo'n 10 procent van de internetters bereikt, kan Google Nederlandwijd op 90 procent rekenen. De consument hoeft niet meer verschillende sites langs te gaan, maar kan met één zoekmachine toe. Bovendien biedt Google Shopping het voordeel dat de recensies van aangeboden producten voor een belangrijk deel afkomstig zullen zijn van de Consumentenbond. Ze komen daardoor als betrouwbaarder over dan recensies van een willekeurige internetter. In ieder land waar Google Shopping - ook wel Google Product Search …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?