Van gratis cd gaat snel lol af

Het is de vraag of het inzetten van cadeautjes de dalende krantenmarkt zal keren. |beeld ANP/Koen van Weel Economie
Het is de vraag of het inzetten van cadeautjes de dalende krantenmarkt zal keren. |beeld ANP/Koen van Weel

ROTTERDAM - Het AD wil groeien en geeft gratis een cd van Trijntje Oosterhuis weg. Maar werkt dat ook zo?

Het Algemeen Dagblad (AD) verwacht veel van het 'experiment', zoals hoofdredacteur Christiaan Ruesink de gratis verspreiding van de cd Sundays in New York noemt. De krant verschijnt volgende week zaterdag niet in de gebruikelijke oplage van 570.000 stuks, maar rolt 750.000 keer van de pers. 'Zo'n enorme oplage hebben we nog nooit gehad', zegt Lydia Kuiterman, marketingmanager van het AD. Die extra kranten en het toevoegen van de cd vormen 'een behoorlijke investering', erkent ze. Waarom dan toch deze moeite? Het AD is na de overname door de Vlaamse uitgever De Persgroep een marketingoff …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?