Van euro tot pleuro

Bijna iedereen is er nu wel van overtuigd: door de komst van de euro is alles duurder geworden. En daar houdt het mee op. Consumenten klagen wel, maar doen niets, vindt Erro Verschoor. Met het risico dat alles alleen maar n&243;g duurder wordt.
De denkwijze van Verschoor is redelijk gemakkelijk te volgen. ,,De consument klaagt wel, maar neemt geen actie. Het risico daarvan is dat bedrijven die tot nu toe terughoudend waren met prijsverhogingen, alsnog de remmen zullen losgooien.''Het lijkt tegenstrijdig, maar juist door het massale gemor treedt er acceptatie op, zo vertelt hij aan persbureau GPD. ,,Iedereen zegt dat alles duurder is geworden, we weten het onderhand wel. En juist omdat niemand er nog echt van opkijkt, zullen ondernemers die zich tot nu toe netjes gedroegen, alsnog meegaan in de prijsverhogingen.''Verschoor is een webs …
Dit is 15% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?