Uur van de waarheid voor NS en flitstreinen

een Thalys op het station Brussel Midi |beeld AP / Thierry Charlier en Novum / Erald van der Aa Economie
een Thalys op het station Brussel Midi |beeld AP / Thierry Charlier en Novum / Erald van der Aa

Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur presenteert naar verwachting vandaag de plannen die de NS bij haar heeft ingediend als alternatief voor de Fyra. Er staat veel op het spel voor het spoorbedrijf. Alleen als de Tweede Kamer instemt met een van de door de NS voorgestelde alternatieven, kan het bedrijf de concessie voor de hogesnelheidslijn behouden. Drie mogelijke oplossingen die de NS heeft.

oplossing 1De treinencocktail De NS gaat de hogesnelheidslijn exploiteren met een mix van conventionele en flitstreinen. De frequentie van de Thalys van Amsterdam naar Parijs kan iets worden opgevoerd. De Eurostar van Londen naar Brussel rijdt via Rotterdam door naar Amsterdam. Voor binnenlands gebruik zet de NS conventionele treinen in met een maximumsnelheid van 200 kilometer per uur. voordeel De treinencocktail kan op relatief korte termijn worden gebrouwen met bestaand materieel. De treinreiziger krijgt, zeven …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?