Unilever stunt met Je bent mooier dan je denkt-zeep

AMSTERDAM - Terwijl het Koningslied de Nederlandse bloeddruk naar ongezonde waarden jaagt, verhit een reclamefilmpje van het Brits-Nederlandse Unilever wereldwijd de gemoederen. Met 14 miljoen kijkers in een week tijd behoort de reclame Real beauty sketches van Unilevermerk Dove tot de grootste mondiale klikhits op YouTube.

Cosmeticaproducent Dove voert al een jaar of acht campagne om vrouwen aan een 'positieve eigenwaarde' te helpen. Beroemd is de bekroonde (en geparodieerde) campagne Evolution uit 2006, waarin visagisten een mooi maar alledaags meisje met photoshop ombouwen tot een onherkenbare barbiepop op een reclamebord. 'Geen wonder dat ons schoonheidsbeeld verwrongen is', luidde de moraal van het verhaal. Het nieuwste publiciteitsoffensief van de fabrikant van zeep en verzorgingscrèmes werd in één week al bijna vaker bekeken op Youtube dan Evolution in de afgelopen zeven jaar. In de drie minuten dur …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?