Unilever aan kop met aanpak ondervoeding

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Van ’s werelds grootste voedselbedrijven zet het Nederlandse Unilever zich het meest in voor de bestrijding van ondervoeding en obesitas.

Amsterdam

Niet dat de competitie nu zo stevig is: van de 22 onderzochte multinationals halen slechts twee een magere voldoende. Naast Unilever (6,4 op een schaal van 10) scoort alleen het Zwitserse Nestlé (5,9) bovenmaats.

Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde Toegang tot Voedselindex (naar het Engels afgekort als ATNI), een initiatief van onder andere de Bill & Melinda Gates Foundation. Wereldwijd lijden ruim 600 miljoen mensen aan obesitas en nog eens 800 miljoen mensen aan structurele ondervoeding. De onderzochte ondernemingen zijn bij uitstek partijen die dat tegen kunnen gaan en …
Dit is 17% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief