Telefoons bij KPN vijf tientjes duurder

DEN HAAG - Klanten die de komende maanden een smartphone met abonnement aanschaffen bij KPN gaan zo'n vijftig euro meer betalen voor hun nieuwe telefoon. Door telefoons en mobiele internetabonnementen duurder te maken wil KPN de dalende winst op mobiele telefonie compenseren.

Omdat smartphones steeds geavanceerder worden, moest KPN het afgelopen kwartaal 164 euro per nieuwe klant uitgeven. Eelco Blok, bestuursvoorzitter van KPN, wil dat die kosten met ten minste vijftig euro per klant dalen. In Duitsland en België, waar KPN ook mobiele telefonie aanbiedt, liggen de wervingskosten voor nieuwe klanten met 122 en 82 euro fors lager. De trend dat klanten met een smartphone minder bellen en sms'jes versturen heeft zich de afgelopen drie maanden voortgezet, aldus KPN. Gevolg is dat klanten minder 'buiten de bundel' bellen. Dat is een lucratieve bron van inkomsten …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?